توضیح جامع سرویس خدمات ارزش افزوده پیامک یا سرويس VAS

سرویس ارزش افزوده چیست؟

تاکنون پیامکهای بسیاری از ارگان ها یا شرکت های مختلف را دریافت کرده اید که با عضویت در سرویسی خاص به ازای دریافت هر پیام مبلغی از شارژ تلفن همراه شما کم و یا در قبض تلفن همراهتان محاسبه می گردد؟

اینگونه سرویس ها ، خدمات ارزش افزوده ( Value Added Services ) یا خدمات ارزش افزوده تلفن همراه ( Value Added Service )
که به اختصار به آن VAS گفته مي‌شود و از جديدترين پارامترهاي نوين صنعت مخابرات مي‌باشد.


در سایر سرويسهاي پيامکي سازمان يا ارگان جهت ارسال پيامک به مخاطبين خود باید هزينه هاي پيامک را متحمل شود و مخاطبين لزوماً بازار هدف نهايي نمي باشند ، چرا که خود سرويس مورد نظر را انتخاب نکرده اند. در سرويسهاي VAS هزينه پيامکـهاي دريافتي از خود مخاطبين دريافت مي شود(که به آن شارژ معکوس هم میگویند).


بنابراين هزينه اي توسط سازمان جهت ارسال پيامک دریافت نمی گردد. چه بسا که براي آن سازمان و ارگان درآمد زا نيز خواهد بود.

وجه تمایز این سرویس در مجموعه ما با دیگر سامانه ها چیست؟

تا کنون تبلیغات صورت گرفته از سمت برخی سامانه ها در خصوص این سرویس به منظور دریافت پروپزال و ایده از جانب شما و ارائه به یک شرکت واسط( content provider ) بوده است که در این شیوه معایب زیر به وضوح مشاهده می گردد :



+ در شیوه های قبلی ، طرح و ایده شما باید توجیه اقتصادی بسیار بالا و گسترده باشد
   و نمی توانید طرح های کوچک و محلی و البته تکراری را ارائه نمایید.



+ سهم سود برای ارائه دهنده ایده در این گونه موارد بسیار ناچیز می باشد و صرفه اقتصادی ندارد.



+ در روند ارائه طرح ها ، با توجه به عدم وجود قانون کپی رایت و ضمانت اجرایی در خصوص حفظ و صیانت از ایده ها ، ایده و طرح های بسیاری به اطلاع افراد دیگر می رسد و بعضاً مورد سوء استفاده قرار می گیرد.



+ روند ارائه ایده تا اجرایی شدن طرح ها بسیار پیچیده و سخت بوده و برای کاربران عادی غیرممکن می باشد.!



+ در شیوه های قبلی ، ارسال محتوا به صورت کاملا دستی می باشد ، ولی در این سرویس ارسال از طریق سامانه انجام خواهد گرفت.!

   و …



این سرویس هیچ ارتباطی با اپراتورهای پیامکی نداشته و مستقیما با اپراتورهای اصلی ( همراه اول ، ایرانسل و رایتل ) در تماس اند و سرشماره ها منحصر به فرد می باشد   ( نظیر 8020 ، 201220 و … )
متن ارسالی 5 پارت پیامک بوده و هزینه ارسال از اعضای سرویس کسر می گردد و نه تنها برای ایجاد کننده سرویس هزینه ای در بر ندارد ، بلکه سود آوری نیز خواهد داشت!


تفاوت سرويس Vas با ساير سرويسهاي پيامکي :


در سرويسهاي پيامکي سازمان يا ارگان دارنده سرويس پس از تهيه بستر هاي لازمه مي بايست جهت ارسال پيامک به مخاطبين خود هزينه هاي پيامک را متحمل شود. در اينـگونه سرويسـها دسترسي به پنلهاي آفلاين و يا آنلاين جهت ارسال پيامک ضروري مي باشد.


در سرويسهاي پيامکي مخاطبين لزوماً بازار هدف نهايي نمي باشند ، چرا که خود سرويس مورد نظر را انتخاب نکرده اند.
در سرويسهاي ارزش افزوده یا vas ، هزينه پيامکهاي دريافتي از خود مخاطبين و توسط اپراتور يا به صورت کسر اعتبار و يا قابل پرداخت روي قبض تلفن همراه دريافت مي شود.


بنابراين هزينه اي توسط ارگان و سازمان جهت ارسال پيامک انجام نمي شود. چه بسا که براي ان سازمان و ارگان درامد زا نيز خواهد بود. در اينـگونه سرويسها براي يکبار سرويس تعريف شده و نيازي به دسترسي به بستر هاي نرم افزاري و يا سخت افزاي توسط سازمان جهت ارسال پيامک نمي باشد.



کاربري سرويسهاي Vas

از اين سرويس ها به روشهاي مختلف مي توان بهره گرفت که عبارتند از سرويسهاي مبتني بر درخواست و سرويسهاي ثبت نامي که در زير هر يک به اختصار شرح داده شده است.

سرويسهاي مبتني بر درخواست
در اين حالت مخاطب بسته به دلخواه خود با ارسال پيامکي از سرويس استفاده مي نمايد. اين سرويس نيازي به ثبت نام ندارد.

سرويسهاي ثبت نامي
در اين حالت مخاطب با ارسال پيامکي در سرويس ثبت نام کرده و از آن پس بسته به نوع سرويس در بازه هاي زماني خاصي پيامک دريافت مي نمايد.

برخي از کاربردهای اين سرويس در سامانه عبارتند از :

– اطلاع رسانی به اعضاء ، تبليغات و امور تجاري
– مطلع شدن از آخرين وضعيت آب و هوا ، پرواز هواپيماها ، وضعيت ترافيک و …
– ارسال مطالب زيبا ، خواندني ، تاثير گذار و ماندني نظیر فال ، دانستنیهای زندگی ، پزشکی و …
– مطلع شدن دانشجويان و دانش آموزان و اولياي آن ها از وضعيت تحصيلي
  و هم چنين آگاهي يافتن آنان از آخرين اطلاعيه ها و بخشنامه هاي آموزشي در خصوص نحوه و تاريخ ثبت نام و امتحانات و …
– انجام مراسلات اداري ، کنترل ، نظارت و نگهداري خط توليد کارخانه ها از طريق ارسال پيام هشدار به مسؤولان
– ارسال گزارش هاي تخلفات رانندگي توسط پيام کوتاه
– اطلاع مشترکين قبل از قطع تلفن خود از طريق پيام کوتاه
– اطلاع رسانی هیئات مذهبی ، مساجد ، موسسات خصوصی ، بنگاه های اقتصادی و …
– اطلاع رسانی ورود مرسولات جديد پستي به صاحبان صندوق هاي شخصي پست
– ارائه خدمات بانکي از طريق پيام کوتاه هم چون اطلاع از موجودي حساب ها و …

مراحل ایجاد سرویس :

1- به منوی ثبت نام سرویس ارزش افزوده در بخش ارسال مراجعه نمایید.
2- پس از ثبت نام ، فایل های مورد نیاز را آپلود نمایید.
3- در قسمت سیستم ثبت نام شده ، وضعیت ثبت نام خود را مشاهده فرمایید.
4- پس از تایید ، از منوی ایجاد سرویس ارزش افزوده ، اقدام به تعریف پروپوزال نمایید.
5- از بخش ارسال پیام ارزش افزوده ، اقدام به تنظیم پیامک های ارسالی نمایید.
6- از قسمت پیام های ارسالی ، وضعیت ارسال های خود را مشاهده فرمایید.

لطفا قبل از انجام تحقیقات و همچنین مطالعه در خصوص این سرویس
، به هیچ عنوان به صورت تستی و با ارائه اطلاعات نا معتبر ، اقدام به ثبت سرویس در این بخش ننمایید
، چرا که در صورت عدم تایید ، دیگر قادر به ثبت مجدد نخواهید بود!

تفاوت سرویس ارزش افزوده با سایر سرویسهای پیامکی چیست؟


در سایر سرويسهاي پيامکي سازمان يا ارگان دارنده سرويس پس از تهيه بستر هاي لازمه مي بايست جهت ارسال پيامک به مخاطبين خود هزينه هاي پيامک را متحمل شود.


در اينـگونه سرويسـها دسترسي به پنلهاي آفلاين و يا آنلاين جهت ارسال پيامک ضروري مي باشد. در سرويسهاي پيامکي مخاطبين لزوماً بازار هدف نهايي نمي باشند ، چرا که خود سرويس مورد نظر را انتخاب نکرده اند.


در سرويسهاي ارزش افزوده یا vas هزينه پيامکهاي دريافتي از خود مخاطبين و توسط اپراتور يا به صورت کسر اعتبار و يا قابل پرداخت روي قبض تلفن همراه دريافت مي شود.


بنابراين هزينه اي توسط ارگان و سازمان جهت ارسال پيامک انجام نمي شود. چه بسا که براي ان سازمان و ارگان درامد زا نيز خواهد بود.


در اينـگونه سرويسها براي يکبار سرويس تعريف شده
و نيازي به دسترسي به بستر هاي نرم افزاري و يا سخت افزاي توسط سازمان جهت ارسال پيامک نمي باشد.

آیا خدمات ارزش افزوده فقط از طریق این سامانه عرضه می شود؟



خیر ، مجموعه ما جزوء معدود شرکتهایی است که در این زمینه با اپراتورهای خدمات ارزش افزوده همکاری می کند، اما در بین سامانه های پیامکی تنها در این سامانه می توانید به صورت مستقیم اقدام به ثبت سرویس خود نمایید.

تا کنون تبلیغات صورت گرفته از سمت برخی سامانه ها در خصوص این سرویس به منظور دریافت پروپزال و ایده از جانب شما و ارائه به یک شرکت واسط ( content provider ) بوده است که در این شیوه معایب زیر به وضوح مشاهده می گردد :

+ در شیوه های قبلی ، طرح و ایده شما باید توجیه اقتصادی بسیار بالا و گسترده باشد
   و نمی توانید طرح های کوچک و محلی و البته تکراری را ارائه نمایید.

+ سهم سود برای ارائه دهنده ایده در این گونه موارد بسیار ناچیز می باشد و صرفه اقتصادی ندارد.

+ در روند ارائه طرح ها ، با توجه به عدم وجود قانون کپی رایت و ضمانت اجرایی در خصوص حفظ و صیانت از ایده ها
   ، ایده و طرح های بسیاری به اطلاع افراد دیگر می رسد و بعضاً مورد سوء استفاده قرار می گیرد.

+ روند ارائه ایده تا اجرایی شدن طرح ها بسیار پیچیده و سخت بوده و برای کاربران عادی غیرممکن می باشد.!

+ در شیوه های قبلی ، ارسال محتوا به صورت کاملا دستی می باشد ، ولی در این سرویس ارسال از طریق سامانه انجام خواهد گرفت.!

   و …

نحوه واریز سود حاصل از سرویس اجرا شده به چه صورتی است؟


میزان 50 درصد از سهم cp یا content provider به عنوان سود کاربر لحاظ می گردد.

بعد از ارسال طرح چه مدتی طول می کشد تا نتیجه اعلام شود؟


پس از ایجاد سرویس و احراز هویت فردی ، شما می توانید در بخش مربوطه وضعیت سرویس خود را مشاهده و در هر مرحله از طریق سیستم تیکت مستقیم با اپراتور content provider در ارتباط باشید.

آیا تایید طرح های ارسالی شرایط خاصی دارد؟


بله ، کلیه طرح های ارسالی باید شرایط زیر را داشته باشند تا تایید گردند :

  • طرح نباید تکراری باشد ، طرح های تکراری به علت حفظ حق کپی رایت برای صاحب اصلی طرح تایید نمی شوند.
  • محتوای طرح باید جذاب و مفید باشد و باعث بالا بردن سطح اطلاعات عمومی افراد گردد.
  • منبع اطلاع رسانی طرح باید معتبر و قانونی باشد.
  • ایده باید به صورت کاملا شفاف و واضح در فرم پروپزال مطرح گردد.
  • ایده باید مطابق با قوانین جمهوری اسلامی ایران و پایدار به مسائل اخلاقی باشد و هیچگونه جنبه سیاسی نداشته باشد.

هم اکنون میتوانید به ما بپیوندید و از امکانات دیگر ما استفاده نمایید.

, , ,
نوشتهٔ پیشین
کاربرد پیامک برای بیمارستان ها و پزشکان
نوشتهٔ بعدی
توضیح جـــامع و کــــامل درباره خط خدماتی

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

*

code

فهرست