دلیل تعرفه پایین پیامک ها

چرا در بعضی سامانه ها ، تعرفه پیامک پایین اعلام می شود اما پس از ارسال هزینه بیشتری از اعتبار کسر می شود؟

اول از هر چیز باید در این زمینه بصورت دقیق توجه کرد ، چرا که ممکن هست شما از مواردی اطلاع نداشته باشید از قبیل :

1- تعرفه ارسال پیامک n ریال هست لذا به معنای این نیست که شما هر متنی بفرستید ، به همین تعرفه محاسبه می شود
چرا که تعداد کارکتر پیام فارسی 70 کارکتر و پیام انگلیسی 160 کارکتر می باشد
و در صورتی که از این تعداد کارکتر یا حرف بیشتر شود ، با توجه به متن پیامک شما که بر اساس شمارنده و تعداد کارکتر نمایش و محاسبه می شود
، دو یا چند ( بخش / صفحه ) پیامک محاسبه می گردد ؛ که تعداد صفحه آن ، پس از درج ” متن پیام ” بصورت نمونه زیر نمایش داده می شود

طول پیام: (1 پیامک) 69 کاراکتر باقی مانده تا پیام بعدی

، بنابراین پیام کوتاه ارسالی از طریق سامانه یا حتی تلفن همراه بصورت هر بخش از آن n ریال هست
و هر چه تعداد بخش های یک پیامک ( تعداد کارکتر SMS ) بیشتر شود ، هزینه آن پیامک به همان میزان افزایش می یابد
لذا این مورد کاملاً طبیعی است و در تمامی سامانه ها و اپراتورها بر اساس ضوابط بین المللی می باشد

2- در سامانه پیامک آنلاین اس ام اس یا شرکت ها و سایت های همکار به این صورت هست که
هزینه نهایی تعرفه پیامک محاسبه و اعلام شده است
و تنها در زمان شارژ حساب ( خرید اعتبار ) بمیزان (9%) مالیات بر ارزش افزوده از مبلغ پرداختی کسر می گردد
و یا مالیات بر ارزش افزوده به مبلغ خرید اعتبار جهت پرداخت و شارژ حساب اضافه می شود
❉ از طرفی در سامانه پیامک آنلاین اس ام اس یا شرکت ها و سایت های همکار
بدون ضریب اپراتور گیرنده ( ایرانسل و … ) در زمان ارسال پیامک می باشد
لذا تعرفه های ارسال اعلام شده نهایی بوده و جهت ارسال SMS به تمامی اپراتورهای فعال در کشور ( همراه اول ، ايرانسل و تاليا ) می باشد

اما در بعضی شرکت ها و سایت ها ، تعرفه اعلام شده بـصورت نهایی نبوده و دارای ضریب اپراتور پیامکی و اپراتور گیرنده تلفن همراه می باشد
مثلا بصورت نمونه زیر :
تعرفه ( مثلا 100 ریال ) + مالیات ارزش افزوده (9%) x ضریب خط ارسال ( غیر از 50001 ) x ضریب خط گیرنده پیام ( مثلا 1.37 ) که می شود =
(100+9%=109) * 1.2 * 1.37 = 179.196 ریال
نمونه واقعی جدول ضریب خطوط
; اما دلیل تعرفه پایین پیامک ها در آنلاین اس ام اس و بعضی از سامانه ها چه می باشد؟

تعرفه پیامک ها در هر شرکتی متفاوت می باشد و بستگی به عوامل زیر دارد :
1- قدرت خرید تعداد پیامک ها از اپراتورها
2- قدرت مصرف تعداد پیامک های خریداری شده قبل از تاریخ انقضای آنها
با توجه به دو فاکتور مهم در بالا این نتیجه به دست می آید که هر شرکت می تواند با خرید بالا از مخابرات هزینه پیامک هایش را کاهش دهد
، اما این به تنهایی نمی تواند تعرفه پیامک های هر شرکتی را کاهش دهد
، چرا که آن شرکت باید قدرت مصرف پیامک های خریداری شده در طول چند ماه تعیین شده از اپراتورها را داشته باشد.

بسیاری از همکارانی که تعرفه پیامک های بالایی دارند یا خود زیر مجموعه و یا بازاریاب شرکت های سامانه ای هستند
که برای به صرفه بودن و سود بیشتر ، پنل و تعرفه پیامک را بالا در نظر می گیرند.

اخیرا مطالبی در مورد دلیل پایین بودن تعرفه پیامک ها در برخی سایت ها نوشته شده است ، از قبیل :

1- حذف نکردن شماره های تکراری و اشتباه
توضیح :
این مورد در سامانه هایی که امکان ارسال نکردن به شماره های تکراری
و همچنین امکان گزارش تحویل و همچنین امکان مشخص نمودن تعداد شماره های گیرنده را دارند
، هیچ وقت اتفاق نخواهد افتاد ، چرا که کلیه فرآیند ارسال با مدرک و کاملا واضح است

2- سرعت ارسال پایین پیامک و ریزش زیاد
توضیح :
اولین توجیه که نشان دهنده بی محتوا بودن این مورد این است که شرکت های واگذاری سامانه پیام کوتاه تنها کاری که انجام می دهد
، درخواست ارسال را به مخابرات با مشخص کردن گیرنده ، فرستنده و متن پیامک هست ، پس کلیه بار ارسال ها در مخابرات اتفاق خواهد افتاد
و شرکت ها هیچ دخالتی در تعیین کردن تعداد ارسال پیامک را ندارند.

به طور مثال باند ارسال در خطوط 3000 در هر یک دقیقه 5000 پیامک است.
به همین دلیل از حیطه کاری شرکت سامانه ای خارج است که بتواند از این تعداد بیشتر ارسال کند.

3- عدم رعایت ۷۰ کاراکتر
توضیح :
با وجود شمارنده حروف پیامک و گزارش تحویل ، این مورد کاملاً بی اساس است

همچنین ذکر این نکته ضروری است که علت پایین بودن تعرفه ارسال در بعضی سامانه ها به دلیل موارد زیر هم می باشد :
❉ که سامانه پیامک آنلاین اس ام اس  فاقد موارد زیر است!

1- دارای ضریب اپراتور پیامکی و اپراتور گیرنده تلفن همراه
مثلا بصورت نمونه زیر :
تعرفه ( مثلا 100 ریال ) + مالیات ارزش افزوده (8%) x ضریب خط ارسال ( غیر از 50001 ) x ضریب خط گیرنده پیام ( مثلا 1.37 ) که می شود =
(100+9%=109) * 1.2 * 1.37 = 179.196 ریال              ( توضیحات بیشتر و مشاهده نمونه جدول ضریب در بالای صفحه )
در حالی که تعرفه های ارسال اعلام شده در سامانه پیامک ما بصورت نهایی بوده و جهت ارسال SMS به تمامی اپراتورهای فعال در کشور می باشد

2- هزينه پيامك هاي ناموفق ( ارسال نشده ) و بلك ليست را بازگشت نمی دهند
و در واقع تعرفه هزینه ارسال بالک را دریافت می نمایند
، که در این حالت با توجه به اینکه افرادی پیامک تبلیغاتی خود را غیرفعال کردند و … که در حدود یک و نیم تا دو برابر تعرفه ارسال خواهد شد
( همیشه در ارسال پیامک انبوه بـطور متوسط از هر 1000 پیامک ارسال شده 110 عدد پیامک بلک لیست است )

3- داشتن محدودیت مصرف ( تاریخ انقضاء ) اعتبار خریداری شده در یک مدت مشخص
در برخي ارائه دهندگان خدمات SMS تبلیغاتی چنانـچه اعتبار خريداري شده در يك دورۀ زماني مشخص ( مثلا 6 ماه ) مورد استفاده قرار نگيرد باطل و سوخت مي شود.
در حالی که شارژ های خریداری شده توسط کاربر تاریخ مصرف خاصی در سامانه پیامک ما ندارند

4- داشتن محدودیت ارسال پیامک
( در بعضی سامانه ها فقط قابلیت ارسال انبوه و به تعداد بالا را دارند )

نوشتهٔ پیشین
نکاتی برای یک پیامک تبلیغاتی تاثیرگذار + 11 نمونه متن پیامک تبلیغاتی
نوشتهٔ بعدی
قدرت تاثیر گذاری پیامک

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

*

code

فهرست